Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 15.05.2024,

Шевченківський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. академіка В.О.Пащенка

Меню сайту
Новини
[15.11.2022]
Відкритий командний чемпіонат Полтавської області зі спортивного орієнтування. (0)
[15.10.2022]
Деньзахисників і захисницьУкраїни (0)
[28.04.2020]
У вівторок, 28 квітня, “Всеукраїнська школа онлайн” розпочинає трансляцію уроків для дітей 1-4 класів. (0)
[04.04.2020]
Два сценарії розвитку подій: скільки триватиме навчальний рік, дати ЗНО та як відбуватиметься вступ (0)
[03.04.2020]
Розклад онлайн уроків для 5-11 класів (0)
[26.03.2020]
Навчальний рік до 1 липня, скасують ДПА, ЗНО переносять – роз’яснення МОН (0)
[23.03.2020]
Розклад онлайн уроків 3-4 клас (0)
[12.03.2020]
Що потрібно знати про коронавірус (0)
[19.07.2019]
Марія Рашевська інтелектуал школи 2019 (0)
[20.12.2018]
Місячник права (0)
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статут школи

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка перебуває у спільній власності територіальних громад Решетилівської районної ради Полтавської області, заснована 1995 року.

1.2. Юридична адреса Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка: Полтавська область, Решетилівський район, с. Шевченкове, індекс 38450, телефон (05363) 9-76-45.

Повна назва навчального закладу: Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка Решетилівської районної ради Полтавської області.

Скорочена назва навчального закладу: Шевченківська ЗОШ І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка.

1.3. Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати самостійний баланс та рахунок.

1.4. Засновником і власником загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів є Решетилівська районна рада відповідно до рішення районної ради четвертого скликання від 16.12.2004 року (п’ятнадцята сесія).

1.5. Головними завданнями Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка є:

- забезпечення реалізації прав громадян на повну загальну середню освіту;

- виховання громадянина України;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості підготовленої до професійного самовизначення;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;

- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- реалізація прав учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.6. Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

1.7. Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка самостійно приймає рішення і діє в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.

1.8. Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, в тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни.

1.9. У Шевченківській загальноосвітній школі І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка навчання здійснюється українською мовою.

1.10. Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка має право:

- проходити в установленому порядку державну атестацію;

- визначати форми, методи, і засоби організації навчально процесу за погодженням із власником;

- визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

- спільно з вищими навчальними закладами, науково–дослідними інститутами та центрами проводити науково–дослідну експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально–виховного процесу;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно–оздоровчих, лікувально–профілактичних і культурних підрозділів.

1.11. У Шевченківській загальноосвітній школі І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка створюються та функціонують:

методичні комісії:

початкових класів;

гуманітарно–естетичного циклу;

природничого циклу;

класних керівників.

психолого–педагогічний семінар;

консультаційні групи:

проблема особистісного підходу до учнів;

проблема використання інформаційно–комунікативних технологій.

семінар–практикум:

впровадження нестандартних форм роботи.

1.12. Медичне обслуговування учнів здійснюється відповідним структурним підрозділом медико-санітарної допомоги в межах своїх функціональних обов’язків.

1.13. Взаємовідносини Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка планує свою роботу самостійно відповідно до річного плану.

У цьому плані відображаються найголовніші питання роботи школи на навчальний рік, визначаються найближчі перспективи розвитку. План роботи затверджується на педагогічній раді школи.

2.2. Основним документом, що регулює навчально–виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Робочий навчальний план Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка погоджується радою загальноосвітньої школи і затверджується відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додається розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний).

2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково–методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4. Шевченківська загальноосвітня школа І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка здійснює навчально–виховний процес за денною формою навчання.

2.5. Зарахування учнів до Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу), як правило, до початку навчального року.

У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти цей процес здійснюється відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад.

2.6. У Шевченківській загальноосвітній школі І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка навчання для учнів 1-11 класів, за бажанням батьків, організовується група продовженого дня, в кількості 30 учнів.

Зарахування до групи продовженого дня і відрахування дітей із неї здійснюється наказом директора загальноосвітньої школи на підставі заяви батьків.

Визначається наступний режим роботи групи продовженого дня - з 11год.50 хв. до 14 год.20хв .

2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюється закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

Навчальний рік розпочинається 1 вересня у День знань і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків передбачених законодавством України)

2.9. За погодженням з відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації та з урахування місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу щорічно радою навчального закладу затверджується графік канікул, тривалість яких протягом навчального року має становити не менше 30 календарних днів.

2.10.Тривалість уроків у Шевченківській загальноосвітній школі І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – дванадцятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації та територіальними установами державної санітарно-епідеміологічної служби.

2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр за кілька днів до початку занять відповідно до санітарно–гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.

Тижневий режим роботи школи фіксується у розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.12. Зміст обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначається вчителем відповідно до педагогічних і санітарно–гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.13. Визначення рівня досягнень учнів у навчанні в Шевченківській загальноосвітній школі І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання навчальних досягнень учнів.

У першому класі дається словесна оцінка досягнення учнів у навчанні, у другому класі форма оцінювання у першому семестрі визначається серпневою педагогічною радою, але в другому семестрі 12-бальна система оцінювання є обов’язковою.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображається досягнення учнів у навчанні за семестр, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.

2.15. Порядок проведення і випуск учнів загальноосвітньої школи визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 14.04.2008 року №319 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 06.05.2008 року за №383/15074.

2.16. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики.

2.17. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 18.02.2008 року №94 та зареєстрованого в Міністерством юстиції України 27.02.2008 року за №151/5146, зі змінами від 21.12.2009 року та 23.11.2010 року.

2.18. Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

- по закінченні початкової школи – табель успішності;

- по закінченні основної школи – свідоцтво про базову загальну середню освіту;

- по закінченні загальноосвітньої школи – атестат про повну загальну середню освіту.

2.19. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення:

- Похвальний лист «За високі досягнення в навчанні»;

- Похвальна грамота «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;

- золота медаль «За високі досягнення у навчанні»;

- срібна медаль «За досягнення у навчанні»;

- грамота;

- подяка.

Порядок нагородження визначається відповідними Положеннями, затвердженими Міністерством освіти і науки України.

Усі форми заохочення оформлюються наказом директора за погодженням з радою школи.

2.20. За нанесення учнями умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню школи, матеріальну відповідальність за це несуть батьки або особи, які їх замінюють.

2.21. Виховання учнів у навчальному закладі здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.

2.22. Цілі виховного процесу в навчальному закладі визначаються на основі принципів, визначених Конституцією та законами України, іншими нормативно-правовими актами.

2.23. У навчальному закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

2.24. Примусове залучення учнів навчального закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

2.25. Дисципліна в навчальному закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

ІІІ. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

3.1.Учасниками навчально-виховного процесу в Шевченківській загальноосвітній школі І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка є :

- учні;

- керівники;

- педагогічні працівники;

- психолог;

- бібліотекар;

- інші спеціалісти навчально-допоміжного та обслуговуючого персоналу;

- батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначається чинним законодавством та цим Статутом.

3.3. Учні мають право:

- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно–спортивною, корекційно-відновною та лікувально– оздоровчою базою загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів;

- на доступ до інформації з усіх галузей занять;

- брати участь у різноманітних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;

- брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці.

3.4. Учні зобов’язані:

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

- дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

- бережно ставитися до державного, громадського і особистого майна;

- дотримувати законодавства, моральних, етичних норм;

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

- дотримуватися правил особистої гігієни;

- мати акуратний зовнішній вигляд, дотримуватися правил учнівського етикету та з’являтися на навчальні заняття у відповідному одязі (шкільній, спортивній формі тощо).

3.5. Педагогічними працівниками загальноосвітньої школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.

3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.7. Педагогічні працівники мають право на:

- захист професійної честі, гідності;

- самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;

- участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;

- проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;

- виявлення педагогічної ініціативи;

- позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;

- участь у роботі органів громадського самоврядування загальноосвітньої школи;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку визначеному законодавством України;

- на матеріальне, житлове-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.

3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:

- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;

- сприяти зростанню іміджу загальноосвітньої школи;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;

- виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій, духовних та культурних надбань України;

- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння миру, згоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів, мати акуратний особистий зовнішній вигляд, відповідну форму одягу.

- захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, набуття інших шкідливих звичок;

- постійно працювати з батьками з метою забезпечення всебічного розвитку учнів, виконання ними статутних вимог, законодавчо–нормативних актів;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру, виконувати Статут загальноосвітньої школи, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

- виконувати накази і розпорядження керівника загальноосвітньої школи, органів управління освітою;

- брати участь у роботі педагогічної ради.

3.9. У загальноосвітній школі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку загальноосвітньої школи, не виконують посадових обов’язків, умов колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

- обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;

- звертатися до органів управління освітою, керівника загальноосвітньої школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;

- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально–виховного процесу та зміцнення матеріально–технічної бази загальноосвітньої школи;

- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування загальноосвітньої школи та у відповідних державних судових органах.

3.12. Батьки та особи, які їх змінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов’язані:

- забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;

- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови розвитку їх природних здібностей;

- поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, культури, цінностей інших народів;

- виховувати у дітей повагу до законів прав, основних свобод людини.

3.13. Представники громадськості мають право:

- обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування в загальноосвітній школі;

- сприяти покращенню матеріально–технічної бази, фінансовому забезпеченню загальноосвітньої школи;

- брати участь в організації навчально–виховного процесу.

3.14. Представники громадськості зобов’язані дотримуватися Статуту загальноосвітньої школи, рішень органів громадського самоврядування, захищати учнів від всілякої форми фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

ІV.УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

4.1. Управління Шевченківською загальноосвітньою школою І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка здійснюється його засновником і власником – Решетилівською районною радою та відділом освіти, сім'ї, молоді та спорту Решетилівської районної державної адміністрації.

Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснюється його директором. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як 3 років, успішно пройшов атестацію керівників кадрів освіти у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

Директор школи і його заступники призначаються на посаду та звільняються з посади відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації згідно із чинним законодавством. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора.

Призначення на посаду та звільнення з посади інших працівників школи, інші трудові відносини регулюється законодавством про працю та здійснюється відповідно до закону України «Про загальну середню освіту», інших нормативних актів.

4.2 Органом громадського самоврядування Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

При великій чисельності колективу проводиться загальношкільна конференція, на яку обираються делегати.

Делегати з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

працівників загальноосвітньої школи – зборами трудового колективу;

учнів загальноосвітньої школи– класними зборами;

батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік, до чергових загальних зборів.

Загальні збори повноважні, якщо в їх роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Право скликати збори мають: голова ради загальноосвітньої школи, учасники зборів, якщо за це висловились не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, орган управління освітою, засновник.

Загальні збори:

обирають раду загальноосвітньої школи, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

заслуховують звіт директора і голови ради загальноосвітньої школи;

розглядають питання навчально–виховної, методичної і фінансово–господарської діяльності загальноосвітньої школи;

затверджують основні напрямки вдосконалення навчально– виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрямки діяльності загальноосвітньої школи;

приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.3. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

4.3.1. Метою діяльності ради є:

- сприяння демократизації і гуманізації навчально–виховного процесу

- об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку загальноосвітньої школи та удосконалення навчально–виховного процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління загальноосвітньою школою;

- розширення колегіальних форм правління загальноосвітньої школи;

- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально–виховного процесу.

4.3.2. Основними завданнями ради є:

- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними структурами;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку загальноосвітньої школи та сприяння організаційно–педагогічному забезпеченню навчально–виховного процесу;

- формування навичок здорового способу життя;

- створення належного педагогічного клімату в загальноосвітній школі;

- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошук, підтримки обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітньою школою з метою забезпечення єдності навчально–виховного процесу.

4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів, батьків і громадськості.

Представництво в раді й загальна їх чисельність визначаються загальними зборами загальноосвітньої школи.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь–яких причин приймається виключно загальними зборами.

На чергових виборах склад ради оновлюється, як правило, на третину.

4.3.4. Рада загальноосвітньої школи діє на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності і рівності членства;

- гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора загальноосвітньої школи, власника, органу управління освітою, а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

Рішення ради, що не суперечить законодавству України та Статуту загальноосвітньої школи, доводиться в семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації загальноосвітньої школи з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадськості, самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету загальноосвітньої школи.

4.3.5.Очолює раду загальноосвітньої школи голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не може бути директор школи та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісії і зміст їх роботи визначається радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності загальноосвітньої школи, пов’язані з організацією навчально–виховного процесу, проведення оздоровчих та культурно– масових заходів.

4.3.6. Рада загальноосвітньої школи:

- організовує виконання рішень загальних зборів;

- виносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, пробільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи загальноосвітньої школи та здійснює контроль за його виконанням;

- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту загальноосвітньої школи;

- затверджує режим роботи загальноосвітньої школи;

- сприяє формуванню мережі класів загальноосвітньої школи, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників загальноосвітньої школи золотою медаллю «За високі досягнення у навчання» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та нагородження учнів похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;

- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції, розвиток регіону, суспільства і держави;

- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;

- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

- виносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально – виховного процесу;

- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;

- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;

- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;

- розглядає питання родинного виховання;

- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

- сприяє педагогічній освіті батьків;

- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

- розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;

- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи загальноосвітньої школи;

- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;

- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи.

Склад комісії та їх зміст роботи визначається радою.

4.4. При Шевченківській загальноосвітній школі І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка за рішенням загальних зборів створюється і діє піклувальна рада.

4.5. Метою діяльності піклувальної ради є створення умов доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.

4.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:

- сприяння законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;

- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у загальноосвітній школі;

- зміцнення навчально-виробничої, матеріально-технічної, спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази загальноосвітньої школи;

- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

- вироблення рекомендації щодо раціонального використання фонду загальнообов’язкового навчання;

- запобігання дитячій бездоглядності;

- сприяння працевлаштуванню випускників загальноосвітньої школи;

- стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

- всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та загальноосвітньою школою.

4.5.2. Піклувальна рада формується у складі осіб з представників місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах загальноосвітньої школи шляхом голосування простою більшістю голосів.

Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально– виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника загальноосвітньої школи.

У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах на його місце обирається інша особа.

4.5.3. Піклувальна рада працює на засадах:

- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

- дотримання вимог законодавства України;

- самоврядування;

- колегіальності ухвалення рішень;

- добровільності членства;

- гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитися також на вимогу третини і більше їх членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводиться до відома колективу закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

4.5.4. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

З числа членів піклувальн

Пошук
Корисні посилання


Шевеченкове © 2024
uCoz