Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 16.05.2024,

Шевченківський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. академіка В.О.Пащенка

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Структура та органи управління закладу освіти

 Управління Шевченківською загальноосвітньою школою І-ІІI ступенів імені
академіка В.О.Пащенка здійснюється його засновником і власником –
Решетилівською районною радою та відділом освіти, сім'ї, молоді та спорту
Решетилівської районної державної адміністрації.
Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснюється його директором.
Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну
освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше як 3
років, успішно пройшов атестацію керівників кадрів освіти у порядку,
встановленому Міністерством освіти і науки України.
Директор школи і його заступники призначаються на посаду та звільняються з
посади відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації згідно із
чинним законодавством. Призначення та звільнення заступників директора
здійснюється за поданням директора.
Призначення на посаду та звільнення з посади інших працівників школи, інші
трудові відносини регулюється законодавством про працю та здійснюється
відповідно до закону України «Про загальну середню освіту», інших нормативних
актів.
4.2 Органом громадського самоврядування Шевченківської загальноосвітньої школи
І-ІІI ступенів імені академіка В.О.Пащенка є загальні збори колективу, що
скликаються не менше одного разу на рік.
При великій чисельності колективу проводиться загальношкільна конференція, на
яку обираються делегати.
Делегати з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
працівників загальноосвітньої школи – зборами трудового колективу;
учнів загальноосвітньої школи– класними зборами;
батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Термін їх повноважень
становить 1 рік, до чергових загальних зборів.
Загальні збори повноважні, якщо в їх роботі бере участь не менше половини
делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів
присутніх делегатів. Право скликати збори мають: голова ради загальноосвітньої
школи, учасники зборів, якщо за це висловились не менше третини їх загальної
кількості, директор навчального закладу, орган управління освітою, засновник.
Загальні збори:
обирають раду загальноосвітньої школи, її голову, встановлюють термін їх
повноважень;
заслуховують звіт директора і голови ради загальноосвітньої школи;
розглядають питання навчально–виховної, методичної і фінансово–господарської
діяльності загальноосвітньої школи;
затверджують основні напрямки вдосконалення навчально– виховного процесу,
розглядають інші найважливіші напрямки діяльності загальноосвітньої школи;
приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних
працівників.
4.3. У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.
4.3.1. Метою діяльності ради є:
- сприяння демократизації і гуманізації навчально–виховного процесу
- об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості
щодо розвитку загальноосвітньої школи та удосконалення навчально–виховного
процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління
загальноосвітньою школою;
- розширення колегіальних форм правління загальноосвітньої школи;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією
навчально–виховного процесу.
4.3.2. Основними завданнями ради є:
- підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю,
громадськістю, державними та приватними структурами;
- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків розвитку
загальноосвітньої школи та сприяння організаційно–педагогічному забезпеченню
навчально–виховного процесу;
- формування навичок здорового способу життя;
- створення належного педагогічного клімату в загальноосвітній школі;
- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального
досвіду;
- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів,
творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
- підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення
процесу навчання та виховання учнів;
- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного
законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошук,
підтримки обдарованих дітей;
- зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та загальноосвітньою школою
з метою забезпечення єдності навчально–виховного процесу.
4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу,
учнів, батьків і громадськості.
Представництво в раді й загальна їх чисельність визначаються загальними зборами
загальноосвітньої школи.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь–яких причин
приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється, як правило, на третину.
4.3.4. Рада загальноосвітньої школи діє на засадах:
- пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства,
держави;
- дотримання вимог законодавства України;
- колегіальності ухвалення рішень;
- добровільності і рівності членства;
- гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох
разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора
загальноосвітньої школи, власника, органу управління освітою, а також членами
ради.
Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не
менше двох третин її членів.
Рішення ради, що не суперечить законодавству України та Статуту загальноосвітньої
школи, доводиться в семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів,
батьків або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації загальноосвітньої школи з рішенням ради створюється
узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадськості, самоврядування,
адміністрації, профспілкового комітету загальноосвітньої школи.
4.3.5.Очолює раду загальноосвітньої школи голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не може бути
директор школи та його заступники.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові
комісії з окремих напрямків роботи. Склад комісії і зміст їх роботи визначається
радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності
загальноосвітньої школи, пов’язані з організацією навчально–виховного процесу,
проведення оздоровчих та культурно– масових заходів.
4.3.6. Рада загальноосвітньої школи:
- організовує виконання рішень загальних зборів;
- виносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, пробільності навчання, вивчення
іноземних мов та мов національних меншин;
- спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи загальноосвітньої
школи та здійснює контроль за його виконанням;
- разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту
загальноосвітньої школи;
- затверджує режим роботи загальноосвітньої школи;
- сприяє формуванню мережі класів загальноосвітньої школи, обґрунтовуючи її
доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
- приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до
нагородження випускників загальноосвітньої школи золотою медаллю «За високі
досягнення у навчання» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні» та
нагородження учнів похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні
окремих предметів»;
- разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів
варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби
учнів, а також тенденції, розвиток регіону, суспільства і держави;
- погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
- заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань
навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
- бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про
присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
- виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації
позакласної та позашкільної роботи з учнями;
- виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
- виносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою
пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально –
виховного процесу;
- ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
- сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість,
батьків до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та
позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з
учнями;
- розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає
рішення про надання матеріальної допомоги учням;
- розглядає питання родинного виховання;
- бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-
побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних
умовах;
- сприяє педагогічній освіті батьків;
- сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
- розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;
- організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням
учнів;
- розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи
загальноосвітньої школи;
- вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників
навчально-виховного процесу;
- може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямків роботи.
Склад комісії та їх зміст роботи визначається радою.
4.4. При Шевченківській загальноосвітній школі І-ІІI ступенів імені академіка
В.О.Пащенка за рішенням загальних зборів створюється і діє піклувальна рада.
4.5. Метою діяльності піклувальної ради є створення умов доступності загальної
середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб особи, залучення
широкої громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
4.5.1. Основними завданнями піклувальної ради є:
- сприяння законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої
освіти;
- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами,
установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на
поліпшення умов навчання і виховання учнів у загальноосвітній школі;
- зміцнення навчально-виробничої, матеріально-технічної, спортивної, корекційно-
відновної та лікувально-оздоровчої бази загальноосвітньої школи;
- організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
- вироблення рекомендації щодо раціонального використання фонду
загальнообов’язкового навчання;
- запобігання дитячій бездоглядності;
 
 
 
-  сприяння працевлаштуванню випускників загальноосвітньої школи;
-  стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
-  всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та загальноосвітньою школою.
4.5.2.  Піклувальна рада формується у складі осіб з представників місцевих
органів  виконавчої  влади  та  самоврядування,  підприємств,  установ,  організацій,
навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
Члени піклувальної ради обираються на загальних ^оорах загальноосвітньої
школи шляхом голосування простою більшістю голосів.
Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.
Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально- виховний
процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника загальноосвітньої школи.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних
зборах на його місце обирається інша особа.
4.5.3.  Піклувальна рада працює на засадах:
-  пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства,
держави;
-  дотримання вимог законодавства України;  »
-  самоврядування;
-  колегіальності ухвалення рішень;
-  добровільності членства;
-  гласності.
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань
визначається доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік.
Позачергові засідання можуть проводитися також на вимогу третини і більше їх
членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.
Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у
засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводиться до відома
колективу закладу, батьків, громадськості. їх виконанні організовується членами
піклувальної ради.
4.5.4.  Очолює  піклувальну  раду  голова,  який  обирається  шляхом
голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.
З числа членів піклувальної ради також обирається заступник та секретар.
Голова піклувальної ради: скликає і координує роботу піклувальної ради;
готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради; представляє
піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до
її компетенції.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам
піклувальної ради.
4.5.5.  Піклувальна рада має право:
-  вносити  на  розгляд  органів  виконавчої  влади,  керівника  загальноосвітньої
школи,  загальних  зборів  пропозиції  щодо  зміцнення  матеріально-технічної,
культурно-спортивної,  корекційно-відновної  та  лікувально-оздоровчої  бази
загальноосвітньої школи;
-  залучати додаткові джерела фінансування навчального закладу;
-  вживати  заходів  щодо  зміцнення  матеріально-технічної  і  навчально-
методичної бази загальноосвітньої школи;
-  стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;
-  брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи
навчального закладу, з метою сприяння їх вирішення у встановленому порядку;
-  створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники
громадськості,  педагогічного  колективу,  батьки  або  особи,  які  їх  замінюють,
представники учнівського самоврядування.
4.6.  Директор Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
імені академіка В.О.Пащенка:
-  здійснює  керівництво  педагогічним  колективом,  забезпечує  раціональний
добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і
кваліфікаційного рівня працівників;
-  організовує навчально-виховний процес;
-  забезпечує  контроль  за  виконанням  навчальних  планів  та  програм,  рівнем
досягнень учнів у навчанні;
-  відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
-  створює  необхідні  умови  для  участі  учнів  у  позакласній  та  позашкільній
роботі, проведення виховної роботи;
-  забезпечує  дотримання  вимог  охорони  дитинства,  санітарно-  гігієнічАих  та
протипожежних норм, техніки безпеки;
-  підтримує  ініціативи  щодо  вдосконалення  системи  навчання  та  виховання,
заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
-  забезпечує права учнів та захист їх від будь-яких форм фізичного та психічного
насильства;
-  перед початком навчального року призначає класних керівників, завідуючих
навчальними кабінетами, майстернями, навчально- дослідними ділянками;
-  контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
-  здійснює  контроль  за  проходженням  працівниками  у  встановлені  терміни
обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
-  розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
-  видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх
виконання;  ,
-  за погодженням з профспілковим комітетом затверд .кує правила внутрішнього
розпорядку, посадові обов’язки працівників навчального закладу;
-  створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та
застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
-  несе  відповідальність  за  свою  діяльність  перед  учнями,  батьками,
педагогічними  працівниками  та  загальними  зборами,  засновником,  місцевими
органами державної виконавчої влади тощо.
4.7. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі
законодавства  директором  навчального  закладу  і  затверджується  відповідним
органом управління освітою.
Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим тарифної ставки
(посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року
допускається лише у разі змін кількості годин з окремих предметів, що
передбачаються робочим навчальним планом, або письмовою згодою
педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
4.8.   У  Шевченківській  загальноосвітній  школі  І-ІІІ  ступенів  імені
академіка  В.О.Пащенка  створюється  постійно  діючий  дорадчий  колегіальний
орган - педагогічна рада.
Головою педагогічної ради є директор загальноосвітньої школи.
4.9.  Педагогічна рада розглядає питання:
-  удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу,
планування та режим роботи загальноосвітньої школи;
-  переведення учнів до наступних класів і їх випуск, видачі документів про
відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
-  підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвиток їхньої А ^орчої
ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнення науки і
передового педагогічного досвіду;
-  морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу.
4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до
потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається
їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
Члени  педагогічної  ради  мають  право  вносити  на  її  розгляд  актуальні
питання навчально-виховного процесу.
4.11.  У  навчальному  закладі  можуть  створюватися  учнівські  та
вчительські  громадські  організації,  що  діють  відповідно  до  чинного
законодавства України.
4.12. Атестація школи згідно з законодавством проводиться, як правило,
один раз на 10 років.

 

Пошук
Корисні посилання


Шевеченкове © 2024
uCoz